

Tulburarile de anxietate la copii: de la formularea cazului la tratament
5-6 martie, 2021
ORAR: 5 martie: 16-19
6 martie 10-18
Cursul își propune să ofere participanților cunoștințe și abilități de bază pentru a încadra principalele tulburări de anxietate în vârsta de dezvoltare și pentru a defini un proiect de intervenție, bazat pe protocoale și îndrumări de tratament bazate pe dovezi.
Vor fi abordate tulburarea de anxietate socială, tulburarea obsesiv-compulsivă și tulburarea de anxietate de separare. Pentru fiecare tulburare, vor fi luate în considerare principalele dificultăți care pot fi întâmpinate, de la cadrul de diagnostic (de exemplu, diagnostic diferențial, prezența comorbidităților, disponibilitatea redusă a instrumentelor de diagnostic), până la proiectarea și implementarea intervenției.

PROGRAM
5 martie
Ore 16.00 – 17.00
Tulburările de anxietate: aspecte teoretice și instrumente de diagnostic:
-
Tulburări de anxietate raportat la vârsta de dezvoltare
-
Tulburări de anxietate – modificări ale DSM și comorbidități
-
Factori de risc și factori de protecție
-
Instrumente și proceduri de diagnosticare: anamneză, colectare de date, diagnostic descriptiv și diagnostic dimensional
Ore 17.00 – 19.00
Tulburările de anxietate la copii: formularea cazului I:
-
Importanța diagnosticului explicativ
-
Metoda de formulare a cazului raportat la vârsta de dezvoltare
-
Cele 5 etape de formulare a cazului: descrierea problemei prezentate, profilul intern, mecanisme de întreținere, decompensare, vulnerabilitate.
6 martie
ore 10.00 – 11.00
Tulburările de anxietate la copii: formularea cazului II:
-
Exemple și simulări
ore 11.00 – 13.00
Tulburarea de anxietate de separare:
-
Criterii diagnostice
-
Formularea cazului: credințe și scopuri implicate, factori de întreținere interpersonale și intrapsihici, evenimente decompensatoare și experiențe de vulnerabilitate
-
Protocol de tratament și implementarea intervenției terapeutice
-
Exerciții practice
ore 14.00 – 16.00
Tulburarea obsesiv-compulsivă:
-
Criterii diagnostice
-
Formularea cazului: credințe și scopuri implicate, factori de întreținere interpersonale și intrapsihici, evenimente decompensatoare și experiențe de vulnerabilitate
-
Protocol de tratament și implementarea intervenției terapeutice
-
Exerciții practice
ore 16.00 – 18.00
Tulburarea de anxietate socială:
-
Criterii diagnostice
-
Formularea cazului: credințe și scopuri implicate, factori de întreținere interpersonale și intrapsihici, evenimente decompensatoare și experiențe de vulnerabilitate
-
Protocol de tratament și implementarea intervenției terapeutice
-
Exerciții practice
CURSUL SE VA ȚINE ÎN MODALITATE WEBINAR PE PLATFORMA ZOOM, CU TRADUCERE SIMULTANĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ.
AU FOST SOLICITATE 10 CREDITE DE LA COLEGIUL PSIHOLOGILOR.

Dr. Giuseppe Romano
Dr. Romano este psiholog și psihoterapeut cognitiv-comportamental.
Din 2003 este formator la Școlile de Specializare în Psihoterapie Cognitivă SPC, AIPC, APC și SICC. Este profesor la Universitatea Guglielmo Marconi din Roma, unde predă cursul "Tulburări de anxietate în perioada copilăriei".
Este autorul a numeroase lucrări de cercetăre în domeniul Tulburării Obsesiv-Compulsive, a tulburărilor de anxietate în perioada copilăriei și a dezvoltării emoțiilor în copilărie și adolescență, în cadrul Școlii de Psihoterapie Cognitivă din Roma.
ÎNREGISTRARE
Pentru a participa, vă rugăm să completați formularul de mai jos. Înscrierea va fi considerată definitivă după achitarea taxei de participare.
COSTURI
Taxa de participare este de 590 RON.
MODALITATE DE PLATA
Plata poate fi efectuată prin transfer bancar la înscriere, precizând numele participantului și al cursului.
Beneficiar: CENTRUL PENTRU STUDII DE PSIHOTERAPIE
COGNITIVA METIS S.R.L.
IBAN: RO34BTRLRONCRT0449637501
Banca Transilvania Ag. Piata Amzei