Cine suntem
Cine suntem
Un punct de referință pentru clinică, cercetare, teorie și formare în psihoterapia cognitivă
Primii pași
în România
Încă din 2018
Primii pași
în România
Încă din 2018
Centrul (CSPC) și Asociația pentru studii de Psihoterapie Cognitivă (APC) din București sunt filiale ale Asociației de Psihoterapie Cognitivă din Italia, de peste 30 de ani un punct de referință pentru clinică, cercetare, teorie și formare în psihoterapia cognitivă. APC Italia numără în acest moment 13 sedii, a format peste 3.000 de psihoterapeuți și a publicat 400 de articole științifice.
CSPC și APC România sunt prezente în România din 2018. Fondată de Francesco Mancini, Andrea Gragnani și Ioana Marin, filiala din România și-a început activitatea prin traducerea volumului „Mintea obsesivă” în limba română și apoi organizând cursuri de scurtă durată și conferințe pentru psihoterapeuți și psihiatrii. Din 2025 oferta include și formarea de bază în psihoterapia cognitivă, recunoscută de Colegiul Psihologilor din România.
Fondatorii
Francesco Mancini
Medic, specialist în neuropsihiatria infantilă, psihoterapeut cognitivist
Andrea Gragnani
Psiholog și psihoterapeut cognitiv
comportamental
Ioana Marin
Psiholog și psihoterapeut cognitiv
comportamental
Abordarea noastră și valorile care ne ghidează își au rădăcinile în anii 70, când, la Roma, un grup de tineri cercetători și clinicieni, printre care se numără și Profesorul Mancini, au creat primul Centru de Psihologie Cognitivă. În toți acești ani echipa a crescut exponențial, metodele s-au îmbogățit, dar câteva puncte rămân fundamentale, la Roma ca și la București.
Cercetarea științifică s-a aflat de la început la baza modului nostru de lucru. Un bun psihoterapeut, din punctul nostru de vedere, trebuie să cunoască și rămână la zi cu rezultatele cercetării pe tema proceselor psihopatologice și a celor normale, a eficacității tehnicilor pentru tulburări specifice și a procesului terapeutic în sine. Aceste cunoștințe sunt indispensabile, dar nu suficiente. Pentru a construi strategii terapeutice solide, terapeutul are nevoie de o înțelegere profundă a funcționării minții pacientului, adică de o corectă și detaliată conceptualizare a cazului.
Abordarea și
valorile noastre
Cercetarea științifică
Abordarea noastră și valorile care ne ghidează își au rădăcinile în anii 70, când, la Roma, un grup de tineri cercetători și clinicieni, printre care se numără și Profesorul Mancini, au creat primul Centru de Psihologie Cognitivă. În toți acești ani echipa a crescut exponențial, metodele s-au îmbogățit, dar câteva puncte rămân fundamentale, la Roma ca și la București.
Cercetarea științifică s-a aflat de la început la baza modului nostru de lucru. Un bun psihoterapeut, din punctul nostru de vedere, trebuie să cunoască și rămână la zi cu rezultatele cercetării pe tema proceselor psihopatologice și a celor normale, a eficacității tehnicilor pentru tulburări specifice și a procesului terapeutic în sine. Aceste cunoștințe sunt indispensabile, dar nu suficiente. Pentru a construi strategii terapeutice solide, terapeutul are nevoie de o înțelegere profundă a funcționării minții pacientului, adică de o corectă și detaliată conceptualizare a cazului.
Abordarea și
valorile noastre
Cercetarea științifică
Misiunea în care credem puternic
Strategie terapeutică
Misiunea în care credem
Strategie terapeutică
Misiunea noastră este de a oferi pacienților și de a preda studenților tratamente evidence-based, dar aplicate în cadrul unei strategii terapeutice flexibile, bazată pe cunoașterea cauzelor și mecanismelor specifice care mențin simptomele în cazul fiecărui pacient în parte. Un alt punct fundamental pentru noi, nu întotdeauna împărtășit de alte școli cognitiviste, este atenția pe care o acordăm relației terapeutice, un element fără de care nici o strategie terapeutică, oricât de bine construită, nu își va atinge obiectivele.
Principiile noastre
01
Cercetarea științifică și aplicarea acesteia în practica clinică
02
O conceptualizare a cazului detaliată care ghidează
strategia
03
Atenția acordată relației terapeutice
04
Explorarea experiențelor din copilărie
05
Încadrarea suferinței simptomatice în reprezentarea de sine și în planurile existențiale ale pacientului