Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență
Copilul din spatele simptomului

Curs Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență
Curs
Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență
Formare continuă pentru psihologi clinicieni, psihoterapeuți și medici psihiatri.
Detalii organizare
curs
Detalii
organizare
curs
Curs: Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență
Investiție: 360 Eur
Capacitate: 10 locuri disponibile
Credite CPR: 32 credite (în curs de acreditare)
Format: Live Online, cu traducere simultană în limba română
Formatori: Federica Russo, Carlo Buonnano, Giuseppe Romano
Structura cursului
Structura cursului
Ziua 1
Psihopatologia în copilărie și adolescență – Proceduri și tehnici de evaluare
Data: 07 februarie 2026, sâmbătă
Orar: 09:00–13:00 și 14:00–18:00
Formator: Giuseppe Romano
Ziua 2
Psihopatologia în copilărie și adolescență – Tulburări de anxietate
Data: 08 februarie 2026, duminică
Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00
Formator: Giuseppe Romano
Ziua 3
Psihopatologia în copilărie și adolescență – Tulburarea de opoziție și de conduită
Data: 07 martie 2026, sâmbătă
Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00
Formator: Carlo Buonnano
Ziua 4
Psihopatologia în copilărie și adolescență – Ticuri și Tourette
Data: 19 aprilie 2026, duminică
Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00Ce aduce nou acest curs?
Ziua 1
Evaluarea clinică
Proceduri și tehnici pentru a merge dincolo de diagnosticul diferențial prin explorarea simptomelor, a reprezentărilor de sine, a scopurilor și a dinamicii familiale. Cum identificăm mecanismele care mențin disfuncționalitatea.
Ziua 2
Tulburările internalizate
Modele de înțelegere și tratament ale anxietății și tulburărilor de retragere, pornind de la logica scopurilor amenințate și a strategiilor de evitare.
Ziua 3
Tulburările de opoziție și de conduită
Cum interpretăm comportamentele de opoziție și agresivitate ca forme de apărare a unor scopuri importante pentru copil. Intervenții orientate spre restructurarea sensului comportamentului și reglarea emoțională.
Ziua 4
Ticuri și sindrom Tourette
Înțelegerea relației dintre ticuri, controlul voluntar și anxietate. Model cognitivist și intervenții terapeutice personalizate, cu accent pe contextul familial.
Logica programului
Cui se adresează?
01
Psihologilor clinicieni care doresc să aprofundeze abordarea cognitivistă italiană și să își extindă instrumentele de evaluare și intervenție în lucrul cu copii și adolescenți.
02
Psihoterapeuților interesați să dezvolte o competență avansată în analiza proceselor cognitive și emoționale specifice copilăriei și adolescenței.
03
Medicilor psihiatrilor care vor să integreze perspectiva cognitivistă italiană în practica clinică, pentru o înțelegere mai fină a tulburărilor emoționale și comportamentale la tineri.
Cine sunt formatorii?
Cine sunt formatorii?

Giuseppe Romano
Psiholog și psihoterapeut cognitiv comportamental. Experiența sa clinică se concentrează pe evaluarea și tratamentul tulburărilor emoționale și de personalitate, cu un interes special pentru aplicarea modelelor cognitiviste contemporane în practica terapeutică.

Carlo Buonanno
Psiholog și psihoterapeut cognitiv comportamental. Participă activ la formarea noilor generații de psihoterapeuți, promovând o viziune clinică riguroasă și profund orientată spre înțelegerea scopurilor și mecanismelor care stau la baza suferinței psihice.

