Skip to main content
Curs acreditat CPR

Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență

Copilul din spatele simptomului

Formare continuă pentru psihologi clinicieni, psihoterapeuți și medicilor psihiatri
Înscrie-te aici

Curs Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență

Curs
Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență

Formare continuă pentru psihologi clinicieni, psihoterapeuți și medici psihiatri.


Acest curs face parte din programul de formare de lungă durată în psihoterapie cognitivă organizat de APC. 

În urma numeroaselor cereri primite de la psihoterapeuți deja formați, care își doreau să aprofundeze o temă specifică, am creat această oportunitate de învățare intensivă. Pentru a păstra caracterul aplicativ și interactiv al experienței, punem la dispoziție doar 10 locuri.

Detalii organizare 
curs 

Detalii 
organizare   
curs

Curs: Evaluare și intervenții CBT în copilărie și adolescență

Investiție: 360 Eur

Capacitate: 10 locuri disponibile

Credite CPR: 32 credite (în curs de acreditare)

Format: Live Online, cu traducere simultană în limba română

Formatori: Federica Russo, Carlo Buonnano, Giuseppe Romano

Structura cursului 

Structura cursului 

Ziua 1 

Psihopatologia în copilărie și adolescență – Proceduri și tehnici de evaluare

Data: 07 februarie 2026, sâmbătă

Orar: 09:00–13:00 și 14:00–18:00

Formator: Giuseppe Romano

Ziua 2

Psihopatologia în copilărie și adolescență – Tulburări de anxietate

Data: 08 februarie 2026, duminică

Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00

Formator: Giuseppe Romano

Ziua 3 

Psihopatologia în copilărie și adolescență – Tulburarea de opoziție și de conduită

Data: 07 martie 2026, sâmbătă

Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00

Formator: Carlo Buonnano

Ziua 4 

Psihopatologia în copilărie și adolescență – Ticuri și Tourette

Data: 19 aprilie 2026, duminică

Orar: 9:00 -13:00 și 14:00 -18:00
Formator: Federica Russo

Ce aduce nou acest curs?

De la primele semne de suferință emoțională până la comportamentele problematice care implică întreaga familie, psihologul care lucrează cu copii și adolescenți are nevoie de o hartă clară a funcționării minții tânărului pacient.

Acest curs de patru zile oferă o perspectivă completă asupra evaluării și intervenției cognitiv-comportamentale în copilărie și adolescență, integrând modelul cognitivist italian, bazat pe teoria scopurilor și pe personalizarea tratamentului în funcție de motivațiile și vulnerabilitățile fiecărui pacient.

Ziua 1 

Evaluarea clinică

Proceduri și tehnici pentru a merge dincolo de diagnosticul diferențial prin explorarea simptomelor, a reprezentărilor de sine, a scopurilor și a dinamicii familiale. Cum identificăm mecanismele care mențin disfuncționalitatea.

Ziua 2

Tulburările internalizate

Modele de înțelegere și tratament ale anxietății și tulburărilor de retragere, pornind de la logica scopurilor amenințate și a strategiilor de evitare.

Ziua 3 

Tulburările de opoziție și de conduită

Cum interpretăm comportamentele de opoziție și agresivitate ca forme de apărare a unor scopuri importante pentru copil. Intervenții orientate spre restructurarea sensului comportamentului și reglarea emoțională.

Ziua 4 

Ticuri și sindrom Tourette

Înțelegerea relației dintre ticuri, controlul voluntar și anxietate. Model cognitivist și intervenții terapeutice personalizate, cu accent pe contextul familial.

Logica programului

Cele patru zile urmează un fir integrator: de la evaluarea cognitivă profundă a copilului, la înțelegerea modelelor de funcționare internă (internalizate), apoi a celor comportamentale și relaționale (externalizate), până la tulburările neuropsihologice complexe, unde mintea, corpul și mediul se întâlnesc.

Participanții vor dobândi instrumente concrete de evaluare și intervenție, dar și o nouă perspectivă asupra sensului psihologic al simptomelor — văzute nu doar ca disfuncții, ci ca tentative ale minții de a atinge scopuri personale și relaționale esențiale.

Cui se adresează?

01

Psihologilor clinicieni care doresc să aprofundeze abordarea cognitivistă italiană și să își extindă instrumentele de evaluare și intervenție în lucrul cu copii și adolescenți.

02

Psihoterapeuților interesați să dezvolte o competență avansată în analiza proceselor cognitive și emoționale specifice copilăriei și adolescenței.

03

Medicilor psihiatrilor care vor să integreze perspectiva cognitivistă italiană în practica clinică, pentru o înțelegere mai fină a tulburărilor emoționale și comportamentale la tineri.

Cine sunt formatorii?

Cine sunt formatorii?

Giuseppe Romani

Giuseppe Romano

Psiholog și psihoterapeut cognitiv comportamental. Experiența sa clinică se concentrează pe evaluarea și tratamentul tulburărilor emoționale și de personalitate, cu un interes special pentru aplicarea modelelor cognitiviste contemporane în practica terapeutică.

Carlo Buonanno

Carlo Buonanno

Psiholog și psihoterapeut cognitiv comportamental. Participă activ la formarea noilor generații de psihoterapeuți, promovând o viziune clinică riguroasă și profund orientată spre înțelegerea scopurilor și mecanismelor care stau la baza suferinței psihice.

Federica Russo

Federica Russo

Psiholog, psihoterapeut cognitiv comportamental. 
Activitatea sa clinică este orientată către evaluarea și tratamentul tulburărilor emoționale și relaționale, cu o atenție deosebită pentru procesele cognitive implicate în dezvoltarea și menținerea acestora.

Completează formularul
pentru înscriere

Completează formularul
pentru înscriere

Te informăm despre 
cele mai recente noutăți
Îți comunicăm evenimentele pe care le organizăm și noutăți care te-ar putea interesa în profesia ta
Te informăm despre cele mai recente noutăți
Îți comunicăm evenimentele pe care le organizăm și noutăți care te-ar putea interesa în profesia ta